Wat doet Siem?

De juiste stap vooruit maken.


Ik zorg ervoor dat jij opnieuw naar jouw merk kijkt en de juiste stap vooruit maakt.
Ik help het verhaal te maken wat verteld moet worden. Het merkverhaal dat essentieel is voor jouw houdbaarheid.
Hier kan Siem je mee helpen: Ik ontwikkel een merkstrategie en contentstrategie en geef advies hoe je een merk activeert.
Siem helpt je houvast te krijgen in een snel veranderende wereld.
Dat levert Siem jou op: Siem laat merken werken.

Strategie

Merkstrategie

Ik help ondernemers met de (her)positionering van hun merk. Een frisse blik kan enorm verfrissend werken. Bij merkpositionering bepalen we hoe jouw merk zich onderscheidt van concurrenten en welk uniek plekje het inneemt in de markt én in de gedachten van je doelgroep. Je vraagt je letterlijk af: wie wil je zijn? De persoonlijkheid en de essentie van jouw merk spelen hierbij een cruciale rol. Daarnaast begeleid ik je bij de ontwikkeling van een heldere identiteit. De positionering moet zichtbaar en voelbaar worden in je merkidentiteit. Denk hierbij aan vormgeving, prestaties of gedrag en communicatie. De vraag die jij je stelt is: hoe word ik dan wat ik wil zijn?

Het doel van Siem is om ervoor te zorgen dat jouw merk klaar is voor de toekomst. Samen creëren we een merk dat een blijvende indruk achterlaat.

 

Contentstrategie

Contentmarketing draait niet om communicatie, maar om via inhoud je doelgroep bereiken zodat deze uiteindelijk iets met je wil. Met een verhaal vertellen ben je er nog niet. Content alleen is niks. Een slimme contentstrategie helpt je grip te krijgen op een lange termijnvisie met een duidelijk gefaseerd contentplan. Vanuit een contentstrategie werk je naar een doel toe. Waarbij je dicht bij je merk en de inhoud blijft en vooral aansluit bij de doelgroep en hun beleefwereld. Technologieën zoals Artificial Intelligence kunnen helpen om deze content nog gerichter en efficiënter af te stemmen op de wensen en behoeften van je publiek.


Customer Journey

Ik help ondernemers met het in kaart brengen hoe jouw klant jouw merk beleeft en ervaart. Dit gaat over klant worden, klant zijn en klant blijven. De customer Journey, ofwel Klantreis, geeft een chronologisch overzicht van de verschillende stappen die je klant neemt. Iedere stap of fase in de reis is gekoppeld aan te behalen doelen, activiteiten en functionele en emotionele ervaringen. En vooral de emotionele ervaringen zijn van invloed op het imago van je merk.


Activatie

Marketingcommunicatieplan

Ik werk op basis van een marketingstrategie en/of merkstrategie een plan uit.  Hoe zorgen we dat de bekendheid van jouw merk wordt vergroot? Of dat er traffic naar je site komt. Hoe zorgen we dat je zichtbaar en vindbaar bent bij jouw (potentiële) klanten en je imago versterkt wordt onder je publiek?  Hierbij houd ik ook rekening met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen om een diepere verbinding met je doelgroep te creëren. 

 

Contentmarketingplan

Op basis van een contentstrategie werk ik een contentplan uit. Hoe behalen we de geformuleerde doelstellingen? Wat zijn de juiste contentformats binnen de gekozen thema’s. En welke contentvormen plaatsen we? Welke tone of voice gebruiken we? En aan de hand van een contentkalender laten we zien wanneer en waar, welke content geplaatst gaat worden.


Merkidentiteit

Ik begeleid ondernemers bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit wat je merk helpt zicht te onderscheiden van je concurrentie. Denk hierbij aan symboliek zoals een merknaam, logo en huisstijl. Maar ook de inzet van communicatiemiddelen. Ik werk hierbij samen met relaties van de opdrachtgever of met mijn eigen partners. Het derde onderdeel van de merkidentiteit is het gedrag. De ontwikkeling van kernwaarden en het doorleven van de positionering bij alle medewerkers is hierbij van belang.

Realisatie

Kennispartner

SIEM is er voor bedrijven met een merk- of communicatievraagstuk. Ondernemers die iemand zoeken waarmee ze kunnen sparren. Ik begeleid je door het proces, van het helder krijgen van de hulpvraag tot het koppelen aan het juiste partners. Ik zorg voor transparantie en begeleid het project van A tot Z.

 

Ad interimmer

Siem is ook in te zetten voor interim opdrachten. Dit kan zijn voor het begeleiden van projecten of teams begeleiden met diverse merk- en marketingstrategieën, maar ook voor het neerzetten van een afdeling of aansturen en coachen van team met professionals.

Personal Coach

Vragen zoals 'Ik wil iets veranderen in mijn leven maar ik weet niet wat? Ik heb een leuke baan, maar ik vraagt mij regelmatig af is dit het nu? Waarom trek ik elke keer weer ongemerkt te veel werk naar mij toe? Ik wil graag leiding geven, maar is dat reëel? Er zijn genoeg redenen om je bewust te worden van je eigen persoonlijkheid. Een krachtig kompas maakt je bewust van jouw eigen koers in je leven. Door juist dicht bij jezelf te blijven, haal je het maximale uit jezelf! Ik help jonge professionals met de ontwikkeling van hun persoonlijke kompas.

"Een merk bouwen en digitaal houdbaar maken vergt een lange adem. Merkstrategie en contentstrategie staan niet los van elkaar. Een slimme contentstrategie zorgt ervoor dat je als merk nadenkt over wat je doet als merk en waarom de doelgroep voor jou kiest. Door mijn gecombineerde aanpak zorg ik ervoor dat jouw merk klaar is voor de toekomst.

Ik lever een solide basis waar je op kunt voortbouwen zonder telkens opnieuw te beginnen."


Carine Poen