Nationale Nederlanden

NN Pensioen op weg naar opinieleider

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van bankactiviteiten, verzekeringen en pensioenen. Als pensioenverzekeraar wil Nationale Nederlanden het voortouw nemen op het gebied van Human Capital Management voor werkgevers en Well-being (vitale-, mentale- en financieel fitheid) voor deelnemers. De uitdaging is inhoudelijke bekendheid te geven aan de pensioenthema’s die bijdragen aan het veilig stellen van een financiële toekomst. En dit maken ze werkelijkheid door contentmarketing in te zetten.

Hieraan voorafgaand heeft Siem NN Pensioen geholpen met de doorvertaling van het merk naar Pensioen. Om vervolgens samen het merkverhaal en de thema’s van NN pensioen te bepalen. Het resultaat van de ontwikkelde strategie zijn handvatten om relevante content te ontwikkelen. En waarmee NN pensioen over een langer periode consequent en consistent aanwezig is bij haar publiek.

De digitale brainstormsessies hebben behalve een hoeveelheid aan onderwerpen ook formats, voorbeelduitwerkingen en een contentkalender opgeleverd.


Project
Doorvertaling merk
Contentstrategie- en plan

Samenwerking
YFK research&marketing