Nationale Nederlanden
Nationale-Nederlanden is één van de grootste financiële dienstverleners van Nederland. Met verzekeringen, bankdiensten en pensioenen ondersteunt de organisatie particulieren en werkgevers. Voor NN Pensioen lag er een duidelijke ambitie: niet alleen pensioenverzekeraar zijn, maar ook vooroplopen als opinieleider op thema’s als Human Capital Management en Well-being. Ik hielp NN Pensioen om deze ambitie te vertalen naar een helder en herkenbaar merkverhaal.
Een duidelijke basis voor pensioencommunicatie
Ik hielp NN Pensioen om het merk van Nationale-Nederlanden te vertalen naar de pensioendoelgroep. Samen bepaalden we de relevante thema’s en formuleerden we het merkverhaal. Zo ontstond een stevige basis voor de contentstrategie, waarmee NN Pensioen duidelijke handvatten kreeg om relevante content te ontwikkelen en structureel zichtbaar te blijven bij hun doelgroep.
Van strategie naar actie
In digitale brainstormsessies zijn concrete uitwerkingen ontstaan: van formats en voorbeeldcontent tot een complete contentkalender. Zo kan NN pensioen niet alleen vandaag, maar ook op lange termijn consequent en consistent communicatie. In samenwerking met YFK Research & Marketing werd de strategie vertaald naar praktische content die bijdraagt aan de ambitie om opinieleider te worden.
Wil je jouw strategie tot leven brengen met een helder verhaal? Ik help je om richting te geven en consistent zichtbaar te zijn. Laten we kennismaken en kijken hoe jouw merk kan groeien.


