Marketing Groningen

Voor een groene, gezonde en circulaire toekomst

Marketing Groningen is een stichting die sinds 2003 stad en provincie als aantrekkelijke bestemming op de kaart zet en die anderen helpt het verhaal van Groningen te vertellen.  Ik heb een bijdrage geleverd aan de operationele en strategische aansturing van de marketingafdeling Kennis Economie. Als interim marketingmanager was ik het aanspreekpunt voor stakeholders zoals gemeente Groningen, Akkoord van Groningen en Provincie Groningen.

In een korte tijd is er een goed geolied team opgebouwd, een strategische koers en marketingplan opgeleverd, zijn de contentplatformen economie.groningen.nl en groningen.nl doorontwikkeld en de campagnes voor de transitievraagstukken energie, gezondheid en digitalisering ontwikkeld en uitgevoerd. Met als afsluiter, waar alles samen kwam, de najaarscampagne om mensen terug te laten komen naar Groningen.


Project (interim)
management team Kennis economie

strategisch marketingplan

contentstrategie en implementatie
organisatieadvies Marketing Groningen