Marketing Groningen

Groningen wil vooruit. Een groene, gezonde en circulaire toekomst staat hoog op de economische agenda van Groningen. Stichting Marketing Groningen speelt daarin een belangrijke rol: de stichting zet sinds 2003 stad en provincie op de kaart en helpt anderen om samen het verhaal van Groningen te vertellen. Maar hoe zorg je dat alle partijen dezelfde richting op kijken, met een sterk team en een duidelijke visie?  


Een stevige basis

Als interim-marketingmanager voor de afdeling Kennis Economie was ik aanspreekpunt voor belangrijke stakeholders, zoals de gemeente Groningen, het Akkoord van Groningen en de provincie Groningen. Ik werkte met het team aan meer structuur en samenhang. We ontwikkelden een helder strategisch marketingplan en contentstrategie. En ik adviseerde over een toekomstbestendige organisatiestructuur. 


Van koers naar actie

Ik begeleidde het team bij de doorontwikkeling van de contentplatforms economie.groningen.nl en groningen.nl. We ontwikkelden en voerden campagnes uit rond grote maatschappelijke thema’s zoals energie, gezondheid en digitalisering. Hoogtepunt was de najaarscampagne, waarin alles samenkwam en Groningen zich liet zien als een regio waar je wilt wonen, werken en leven en waar je graag naar terugkeert.  


Sta jij ook voor de uitdaging om meer richting te brengen in je organisatie of team? Ik help je om strategie tastbaar te maken en mensen mee te krijgen in de koers. Laten we kennismaken en kijken hoe jij verder komt. 

Carine is een energieke en inspirerende strateeg en interim-manager. Binnen Marketing Groningen heeft zij het team kenniseconomie tien maanden aangestuurd met prachtige resultaten op het gebied van branding, content en campagnes. Ze heeft gezorgd voor een fijne teamspirit, een duidelijke richting voor het team en een ieders rol daarin. Ze was ook een goede sparringspartner voor de directie. Carine heeft veel kennis en ervaring op het snijvlak van strategische en tactische marketing en ze weet dit snel om te zetten in concrete plannen en processen. Ik was onder de indruk van haar vakkennis, haar coachend vermogen ten aanzien van young professionals en haar snelheid van werken.

Barbara Risselada, directeur bestuurder Marketing Groningen