Margadant

Margadant is één van de oudste en bekendste makelaars van de stad Zwolle. Maar met een oververhitte huizenmarkt, stevige concurrentie en de snelle digitalisering stond er een duidelijke uitdaging: hoe blijf je onderscheidend en relevant, ook richting de toekomst? Ik hielp Margadant om die positie opnieuw scherp te krijgen met een onderscheidende positionering en een toekomstgerichte uitstraling.  


Een sterke positionering in de Zwolse markt

Ik ontdekte samen met het team van Margadant wat hun echte kracht is: de persoonlijke begeleiding van koper en verkoper. Die kracht heb ik vertaald naar een scherpe positionering, zodat Margadant duidelijk laat zien waar ze voor staan en hoe ze zich onderscheiden in de Zwolse markt. 


De positionering in de praktijk

De nieuwe positionering werd doorvertaald in de merkidentiteit. In samenwerking met BuroMarie en Kiekschijft ontwikkelden we een vernieuwde huisstijl, een frisse website en nieuwe aan- en verkoopbrochures. Ik bewaakte de samenhang tussen merk, ontwerp en verhaal. Zo heeft Margadant nu een uitstraling die past bij haar rol als vertrouwde makelaar én bij de toekomst van de Zwolse woningmarkt. 


Een sterk merk beweegt mee met zijn tijd, zonder zichzelf te verliezen. Ik help je om dat evenwicht te vinden en zichtbaar te maken. Laten we kennismaken en bespreken hoe jouw merk vooruit kan.

Carine heeft ons met een heldere, open en tegelijkertijd ook kritische blik geholpen bij het ontwikkelen van onze merkstrategie. Ze heeft op een pragmatische manier ons -ook met veel humor trouwens- inzicht gegeven in onze marktpositie en geholpen met het bepalen van onze nieuwe marktpositionering en identiteit. Vervolgens was haar advies en begeleiding bij de restyling van onze huisstijl, de ontwikkeling van de communicatiemiddelen en nieuwe website enorm waardevol. Ze heeft hierbij vanuit haar grote netwerk de juiste partners ingeschakeld. We zijn oprecht blij met het resultaat, top. Carine heel veel dank daarvoor!
Richard Bos, Makelaar Margadant