FrIZA
FrIZA, het Friese Integraal Zorgakkoord, verbindt zorgorganisaties, gemeenten en inwoners rond één ambitie: In 2040 ervaren inwoners van Fryslân de hoogste mate van gezondheid en welbevinden in Europa. Een groot doel, dat vraagt om samenwerking, richting en een duidelijk verhaal. Als strategisch communciatieadviseur hielp mee om dat verhaal vorm te geven en te verbinden met de beweging in de regio.
Van visie naar verbinding
Samen met collega Femke Wildschut van YFK Research & Marketing ontwikkelde ik een strategisch communicatieplan dat richting geeft aan alle communicatie vanuit FrIZA. Ik hielp bij het bepalen van de koers, de kernboodschappen en de aanpak om doelgroepen en stakeholders actief mee te nemen.
Zichtbaar en gedragen
Naast de inhoudelijke strategie begeleidde ik het proces om betrokkenheid te creëren bij de vele stakeholders. In samenwerking met NEWR ontwikkelden we een visuele identiteit die past bij de rol van FrIZA: samen, eerlijk, innovatief en eigenzinnig. Zo kreeg de beweging van zorg naar gezondheid niet alleen richting, maar ook een eigen gezicht. Ik bewaakte de samenhang tussen strategie, merk en boodschap, zodat alles één verhaal vertelt.
Werk jij ook aan verandering die vraagt om één duidelijk verhaal? Ik help je om richting te geven en mensen mee te krijgen. Laten we kennismaken en bespreken hoe ik jou kan helpen.

