Gezonde Marke
De zorg in Drenthe, net als in de rest van Nederland, staat onder druk. Dubbele vergrijzing, stijgende kosten en een krappe arbeidsmarkt maken het steeds moeilijker om goede, betaalbare en toegankelijke zorg te garanderen. Om die uitdagingen het hoofd te bieden, ontstond het Integraal Zorgakkoord (IZA): een samenwerking waarin beleidsmakers, professionals en inwoners samen werken aan de transformatie van zorg naar gezondheid. Als strategisch communicatieadviseur hielp ik mee om van visie naar verbinding te komen.
Communicatie als verbindende kracht
Als senior communicatiestrateeg via YFK Research & Marketing ontwikkelde ik een strategisch communicatieplan en fungeerde ik als sparringspartner voor het projectteam. Samen werkten we aan de strategische positionering, het regioplan en de coördinatie van alle communicatie-inspanningen. In samenwerking met NEWR ontwikkelden we de merkidentiteit en lanceerden we het merk Gezonde Marke.
Een sterke basis voor de toekomst
Het resultaat is een breed gedragen plan en een merk dat herkenning geeft aan de beweging van Gezonde Marke. Met de strategie, communicatie en merkidentiteit staat nu een stevige basis om de zorgtransitie in Drenthe vorm te geven, richting een toekomst waarin gezondheid centraal staat en zorg toegankelijk blijft voor iedereen. Ik kijk met trots terug op een traject waarin communicatie écht de verbindende kracht werd.
Werk jij ook aan verandering waarin communicatie het verschil maakt? Ik help je om mensen mee te krijgen en beweging te creëren. Laten we kennismaken en bespreken wat jouw organisatie verder helpt.