Hatland

Hatland is dé specialist in hoeden en petten, zowel in het outdoor- als het fashionsegment. In de B2B-markt heeft het merk een sterke positie, maar bij consumenten was Hatland nauwelijks bekend. De uitdaging? Naamsbekendheid creëren bij de consument. Ik hielp Hatland om hun merkverhaal te versterken en de stap te maken van B2B naar consumentenmarkt.

Het merkverhaal vertellen

Ik hielp Hatland om de essentie van het merk scherp te krijgen. Wat maakt Hatland uniek, en hoe onderscheidt het zich in een drukke markt? Dat verhaal vormde de basis voor een duidelijke merkpositionering, aangevuld met een contentstrategie die richting geeft aan de communicatie met consumenten.

Van merk naar zichtbaarheid

Om de stap naar de consumentenmarkt echt te maken, ontwikkelde ik een activatieplan. Daarmee kreeg Hatland praktische handvatten om structureel vindbaar en zichtbaar te zijn. In samenwerking met CrowdMedia brachten we het merk dichter bij de consument. Ik begeleidde het proces van strategie naar zichtbaarheid, zodat het merk sterker en consistenter naar buiten trad.

Wil jij ook dat jouw merk weer scherp laat zien waar het voor staat? Ik help je om focus te brengen en zichtbaar te blijven. Laten we kennismaken en samen bepalen wat de volgende stap is.


Siem heeft onze merkstrategie verwoord. Ze liet ons zien hoe wij ons merk het beste konden activeren. En hoe we onze merkbekendheid bij de consument konden vergroten. Ook schakelde Siem het juiste bureau in. Nu kunnen wij online de juiste stappen nemen. Carine gaf ons houvast. Zij voelde heel goed aan waar wij behoefte aan hadden en wat bij ons paste.
Robert Reusink, Hatland